Friday, October 31, 2014

Hong Kong : Part 6

Greetingsss…

Okey, ini last chapter percutian aku di Hong Kong… Sat gi aku share lak pengalaman aku bercuti di Shenzhen yooo!!...

Day 6: Avenue of Star

Jam 8 pagi, rasa hangat matahari yang segalah sudah meninggi di kaki langit Hong Kong. Fuh, cantik plak pagi terakhir ni. Tapi nak camne, nak kena balik jugak lah. flight ke KL jam 12 tgh hari.

Sebelum tuh, sempat aku pegi ke Avenue of Stars untuk ambil gambar last kopek. Nak cari patung Bruce Lee, tapi jauh plak nak kena menapaknye. Ambil lah patung yang pompuan berbalut filem pun jadilah. Avenue of Stars jugak… tak gitu?

Sebenarnya, ada sekelumit kerugian terselit gak rasanya. Rencana untuk saksikan Symphony of Light tak dapat aku alami. Tempoh 6 hari 5 malam, sebenarnya cukup dengan planning yang padat. Cuma perangai nak ngan taknak jer wat aku ralat. Mentang-mentang show nih free…huihss melepas!

Lepas ambik gambar 2-3 keping gambor untuk kali terakhir… lepas tuh, pelan-pelan amik beg dan naik bas untuk ke Airport. Dari Chungking Mansion, kena jalan ke Haiphong Road sebab bus-stand untuk Bas A21 ada kat situ. Masa nak tunggu bas tuh, teringat kedai semalam yang jual bag I love HK. Laju jer aku pegi memandangkan takde pilihan dah.
























Satu lagi kesah yang tak bleh luper, lepas settle checkin dan clear immigration… best jer lepak kat waiting room. Belek-belek wallet, tetiba ternampak Octopus Cards – manja dia menyelit cecelah credit kad dan ATM kad aku…. Whattt???? Aku lupa nak serahkan balik Octopus card dan refund balik deposit + balance dalam tuh – kira-kira dalam HKD90 semuanya…!! Aarghhhhhh!!! Dush-dush-dush aku tendang tayar kapal terbang….

Ok, lupakan jap pasal Octopus Cards – maka berakhirlah percutian atau pengembaraan aku di Hong Kong, Macau dan Shenzhen. Harap-harap ada rezeki untuk next trip plak, In-Sha-Allah… boleh aku shared kat blog even aku spesis lambat pickup. Orang ntah ke mana, kita baru dekat-dekat sini…

Ok…bye, sys!

No comments: